maandag 29 mei 2017

Martin Reints -- Nachtmuziek & Verwaaid gras

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

dbnl
bezige bij
wikipedia
wat gedichten









Nachtmuziek

Aan zijn nieuwe omgeving went snel de in
de onder de buitenkraan geplaatste emmer afgedaalde
spin

de bananenvliegen in de compostbak vliegen
vliegen in de compostbak in het rond

dat zie ik niet, dat weet ik

de hommel
die overdag zoemt als een piano en vliegt als een cello
is naar zijn oude nest teruggegaan

en slaapt
en droomt als hommels dromen
van de blauwe maan, een week geleden

we zijn in de schaduw
die de aarde het heelal in werpt.


*

Verwaaid gras

Ik zeg niets
dan zeg ik dat ik niets zeg
en dan weer zeg ik niets

een leeuw ligt naar een meeuw te kijken
en doet langzaam zijn ogen dicht

ademt in, ademt uit, en knijpt zijn ogen verder dicht

een meeuw ziet een leeuw
draait zijn kop opzij
en zweeft weg in een van zijn luchtlagen

er zijn boomstronken, er is verwaaid gras,
poelen met riet, stroken zand

er is van alles
tot het verdwijnt.


Martin Reints (1950)
uit: Wildcamera (2017)





• Het leeuwigste stripblad van Nederland: Zone 5300
• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten