donderdag 2 februari 2017

Vicky Francken -- Laat ik je een gewetensschaap stellen

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

bb
voorproefje bundel
interview van ooit
ipoetry










Laat ik je een gewetensschaap stellen


Vier poten, wollig, met bolle ogen.
Wat ziet het als je regent dat het grient?

Dep je je laarzen droog met mossels
van de eerste vangst, tilt de wind alweer

een lange rok, proost, op: hoog water.
Wat huist er aan nazatigs

in je lijf dat het zo stijf en oud
vervalt in louter rasecht later,

kaarsrecht vallen, stollen als op hol
geslagen paarden.


Vicky Francken (1989)
uit: Röntgenfotomodel (2017)






• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

1 opmerking:

  1. FRANCKY VICKEN

    (Ongetiteld gedicht uit Zwartwitfotomodel)


    Luide tekeningen staan in de spelonken en de
    billen zijn een moskee waar een
    jaloerse afgod tegen het dak schopt

    laat me erin

    Ik wil langzaam en eens per week een klinkende
    keutel leggen mijn duimen drukken in
    gladde ribbeling onhoorbare aanzettingen

    laat mij stiekem een envelop openen een
    parkeerplaats voor het gezegde de klepel en de
    klok in de tropen zijn

    BeantwoordenVerwijderen