woensdag 8 februari 2017

Agnes de Graaf -- Het jaar van de grauwe gans

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


vergeten dichters
dbnl
vermist









Het jaar van de grauwe gans

de grauwe gans, zegt mijn zusje,
is een bijzonder dier

zo worden ze niet alleen
hevig verliefd maar zijn ze ook
ontzettend trouw wat toch nergens
voor nodig
is in het dierenrijk

maar mocht de vrouwtjesgans
al vroeg weduwe worden toont zij zich
een geboren verleidster:

op d'r paasbest
en met nog eens ekstra
opgepoetste slag- en staartpennen
lokt ze de jonge genten van
hun echtelijk nest

mij wacht dan nog een schone
toekomst, zoals ik hier zit in mijn
zondagse jurk tussen het
struikgewas en mijn lange mooie
hals strek en naar je kijk
en naar je kijk.

(1976)


Agnes de Graaf (1948-?)







• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten