woensdag 8 februari 2017

Agnes de Graaf -- Ben ik tamelijk vol van je

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


vergeten dichters
dbnl
vermist








Ben ik tamelijk vol van je

1

zittend op de plaats
waar jij twee dagen geleden
zat en mij in ieder geval
opmerkte terwijl ik
je gade sloeg
ben ik tamelijk vol van je

daar hoef jij denkelijk zelf
niet meer aan te pas
te komen

och kwam ik jou maar eens
op zaterdagmiddag bij vroom &
dreesmann samen met je
verloofde (die gelukkig in geen
enkel opzicht op mij gelijkt
en zo hoort het ook)
tegen zodat ik niet langer
hoef te denken dat ik werkelijk
mooi, intelligent en onderhoudend
ben alleen maar
omdat ik hoop dat jij
dat vinden zal

2

de opluchting toen wij elkaar
op zaterdagmiddag in
vroom & dreesmann op de parterre
met onze respektievelijke
verloofdes tegen kwamen

omdat wel bleek dat we alle twee
niet zo nodig moesten
aangezien we nou ja
al min of meer voorzien waren

dus kon ik je goed bekijken
terwijl je tegen me
praatte zag ik dat je ogen groen
en je lippen vermoedelijk
erg zacht waren
en konstateerde ik dat ik me
erg op mijn gemak voelde
toen je zo dicht bij me stond

3

in bed deed ik mijn best niet
aan je te denken
vermenigvuldigde ik getallen
van vijf cijfers met elkaar tot ik er
opgewonden van werd

ook poolzeeën, het mesozoïcum,
de watersnood van 1953, het centraal
station van amsterdam om vier uur
smorgens, de dagzaal van vrouwen-2
te duin-en-bosch, harry mulisch geheel
ontkleed met alleen zijn sokken aan, een
overnachting in osnabrück omdat ik
in de trein naar italië was gestapt doch daar
niet naar toe wilde & het gat dat ik
op mijn eerste schoolreisje in mijn
tong viel brachten geen uitkomst

er is godzijdank niets waarvoor ik je
nodig kan hebben


Agnes de Graaf (1948-?)







• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten