dinsdag 2 augustus 2016

Toon Tellegen -- Wonderbaarlijk houdt van mij

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

wikipedia
• dbnl
• schrijversinfo
• wat gedichten









Wonderbaarlijk houdt van mij,
'maar...'zegt zij

dat maar... dat tergend langzame, bedachtzame maar van haar...

zij maakt haar zinnen nooit a£,
ziet mij het liefst in het duister tasten,
valse vermoedens koesteren, verkeerde conclusies trekken
en verregaand onzeker zijn

zij houdt van mijn onwetendheid, mijn schroom
                                                    en weifelmoedigheid
en soms, een enkele keer, zij geeft het toe,
ook enigszins van mij.



Wonderbaarlijk denkt aan mij,
ze wil aan iets anders denken,
maar ze denkt aan mij

ze kan niet meer,
er valt niets zinnigs meer aan en van en over mij te denken
en toch denkt ze aan mij

ik ben een aandoening, een complicatie, een recidief,
zij lijdt aan mij

ik ben een overspannen weerwolf, een struikelblok,
een onderkoning van Egypte, een hersenspinsel,
zij vlucht voor mij

ik ben een schaduwrijk, een zenuwpijn,
zij houdt van mij.


Toon Tellegen (1941)
uit: Wonderbaarlijk buigt zich over water (2016)






• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten