donderdag 28 juli 2016

sadà\exposadà -- visioenen van de absolute kut, solide

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


crU
facebook
vorig gedicht








visioenen van de absolute kut, solide
maar droog. ik poeder mijn gezicht
groen. glij van de botten,
braak over borsten,
daar voel je je vrij. welke aderen
omklemmen je schaduw? diagelijke
schedefronsende, zijn je lippen
het signaal? met natte haren
hoest je de hond, de klauwen van de bloem.
kalm &... verliefd op een schim
—waterzooi en duivelse kink—
zegel en kopie —papa papaver deflekteert mijn erektie,
heliotrope polytroop —hyacinthus.

(E. Coli, reine Thor “mijn ziel is perfekt
gestemd”, een zee? wijl de broeder
—hypokriet— kandelaars
uitbroedt. E. Coli, reine Thor &... “bindt
mij op de markt vast aan het vuur”, éenmaal
in de wiegschede dooft het. éenmaal.

wanneer? vlam!)

op negen puls je, ontkiemd? is speigel
leesbaar? spreek uit! reagens! met de slang van een
nachtegaal! parafernalia
woekeren in formaline! onacht &... paraaf van de weldaad.

(E. Coli, reine Thor “tiresias’ stok
wijkt mijn borsten”, markeer het
nat, de schalplaat, tikt tikt de nachtegaal
het venster spint —haar geheime naam—
onherbergzaam. E. Coli, reine Thor &... “balsem
mij de stok tiresias rijgerige tiresias”, éenmaal
in de schede. zwijg op de oever van de rivier
als een rat, als rat, rat, rat, rat rat.)


tiresias, wil
de os gloren in je —sterren rollen hem tiresias,
gloort in je E.Coli, reine Thor. de spil schicht
in dit tweemaal gevouwen licht. solide gloed vervalt als gloed —
denkbaar als wij zijn. giet de engel op zweetverlicht de spiegel vervalt als
spiegel. glanzende
—tik tik tik—
inwerking. de labia gloren vogels in je, mijn spildilatator en
verlept de markt tooi je.


sadà\exposadà
uit: de zaal van baards! (2016)






• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten