donderdag 14 juli 2016

Jan Kuijper -- Albumblad voor Delphine Lecompte

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

dbnl
wikipedia
interview
ipoetry








Albumblad voor Delphine Lecompte

Wekelijkse wortel van marsepein,
met aarzeling neem ik het mes ter hand
om het gevoel te leren: het verstand
is hier de baas, het doet maar even pijn,
en het zal lekker lekker lekker zijn
om te vertoeven in het wonderland
van luxe en kalmte. En aan de andere kant
houd ik de hinderlijke wellust klein,

zo klein dat hij haast niet meer zichtbaar is
en het net lijkt alsof niet hij mijn leven
van a tot z beheerst, alsof ik ooit
nog uit mijn levenslange hechtenis
ontsnappen kan. Toch was het heerlijk, even,
van jou te snoepen. Ach, ik leer het nooit.


Jan Kuijper (1947)
uit: Aanmatigingen (2016)






• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten