maandag 19 oktober 2015

Pom Wolff -- (...) & in de bloementuin

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

* website
* ipoetry




foto: ben kleyn






(...)

als ze vragen
hoe je poƫzie moet schrijven
laat ze dit dan lezen
als ze vragen of ik van je hield
zeg dan dat ik onafgebroken
naar je heb gekeken

dat alles wat ik zeggen kon
hiermee wel is geschreven
hoe eigenlijk alleen gebleven is
dat ik weet dat je er was
dat het toen niet meer kon zijn
en dat het toen niet meer kon zijn



in de bloementuin

je weet
er waren altijd meisjes bij
wat was ik rijk
ze vulden aan ze vulden bij
het was als wijn

ik maakte blij
ze spraken lieve woorden
je maakt me mooier dan ik ben
zei er een
ze wilde altijd zoenen

een kon geen kinderen krijgen
een was te dik
een had een broertje dood aan liefde
een hield veel te veel van mij
een woonde in almere

je weet
er waren mooie meisjes bij
soms zo oogverblindend schoon
dat je je vuil erbij voelde
zo zit ik in mijn bloementuin

ik zal je elke bloem vertellen


Pom Wolf (1953)
uit: Een vrouw schrijft een jongen (2014)







• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten