dinsdag 20 oktober 2015

Dieuwertje Mertens -- Voyeur

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

* google












Voyeur

Ik ben jouw voyeur van het eerste uur, meisje.
Als geen ander weet ik dat in het kuiltje
net onder je borstbeen een sproetje ligt begraven.
Ook weet ik van je haar en de dode lok
waar je op kauwt als je niet weet wat te zeggen
En wat dacht je van die hoektandjes; klein en vilein,
geslepen voor slagaderlijke complicaties.
Vergeet niet dat jij geboren werd onder mijn blik.
Jij bestaat slechts bij gratie van mijn pen.
Als ik wil, laat ik je verdrinken in het plasje kleding aan je voeten.
Of ik breek je beide benen in een spagaat.
Het kan tragisch lopen in het leven van een meisje:
Ongehoorzaamheid is zelfmoord.


Dieuwertje Mertens






• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten