woensdag 17 juni 2015

Maarten van der Graaf -- Lijst met jou

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

* website
* interview
* clip
* npe









Lijst met jou

De aarde is belangrijk en de bus komt tot zijn halte,
komt tot zijn halte, verwezenlijkt zich
en brengt mij bij jou.

Straks ben ik al helemaal niet mooi meer.
Ik kan nu, beklemd door verkeer,
echt uitkijken naar dat moment.
Je moet niet gaan slapen want ik wil jou iets aandoen.
Zombiewording, doodswording:
alles is reëel,
maar ik wil je vertrouwen.

Hoe kijk jij naar neoconceptuele kunstwerken?
Ik geloof er niet in.
Ik vertrouw ze niet.
Maar wat dan, wat geloof ik dan?
Ik geloof in de dood
en dat wij het persoonlijke
opnieuw moeten belichamen
met ons dode vlees.

Nu ik dit aan jou verteld heb
is er geen weg terug.


Maarten van de Graaff (1987)
uit: Dood werk (2015)







• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten