donderdag 19 februari 2015

Kees Winkler -- Versje

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


* dbnl
* wikipedia
* cultuurarchief
* schrijversinfo
* wat gedichten








Versje

Zij plukte rode en witte klaver
uit de berm van de Kalfjeslaan
mengde ze met sprietige grashalmen
en zette ze in een tinnen vaasje

Zo plukte ik haar weg uit de
berm van het leven en zette
haar thuis in de vaas van het
huwelijk, ik ben er net zo blij mee

Als zij met haar klaver en gras –
indien ik een grote dichter was
bezong ik haar als de dochter van Isis

Maar ik weet dat zij het niet is
ik ben met haar getrouwd uit zelfbehoud
en wil haar niet meer kwijt: da’s nogal wiedes


Kees Winkler (1927-2004)
uit: Zeven x vijf (1975)








• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten