woensdag 18 februari 2015

C.S. Adama van Scheltema -- Misschien

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

* wikipedia
* bwsa
* dbnl
* gedichten









Misschien

Soms kijk ik uit mijn leven op,
   Of iets voorbij mij gaat –
Of ook mijn harde boerenkop
   Iets heerlijks overslaat.

't Kon zijn! – een mensch, een vrouw, een vriend –
   Een parel, of zoo iets, -
Iets dat ik eig'lijk had verdiend -
   En toch – ik weet toch niets.

Nee, gaat mijn leven iets voorbij,
   Dat 'k zelf niet goed kan zien -
Dan is 't voor andre', en niet voor mij, -
   En toch – misschien – misschien!


C.S. Adama van Scheltema (1877-1924)
uit: Eenzame liedjes (1906)








• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten