dinsdag 9 december 2014

Toon Tellegen -- Het midden van het leven

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

* wikipedia
* dbnl
* schrijversinfo
* wat gedichten









Het midden van het leven

Ik zag het midden van het leven,
het duurde lang, langer dan ik dacht,
het was september,
                      maar eigenlijk al oktober, november,
het koren stond scheel van rijpheid
                      tussen het onkruid in mijn achtertuin,
poezen sliepen in de schemering
en alle eksters waren schor, alle muggen uitgegonsd

ik zag iemand die ondersteboven uit een dakraam hing,
naar mij zwaaide en ‘Dag boktor!’ riep,
een baksteen in zijn hand

ik zocht antimakassar op,
tussen antiluchtvaartgeschut en antimaterie,
ik wist eindelijk wat het was
en voelde me zo klein als een speld
                      in een speldenkussen in een pitrietmandje op een tafelkleed
en kleiner nog, als een stofje daarop

en een deur gaat open
en ik waai weg.


Toon Tellegen (1941)
uit: De werkelijkheid (2014)








• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten