zondag 16 november 2014

Lizzy Sara May -- De overkant

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

* dbnl
* wikipedia
* paar gedichten
* graf


* gedicht: Bol cirkel en geslacht






De overkant

Door het raam zie ik
een vrouw haar kind slaan
de man komt thuis en slaat
zijn vrouw
ik sta en kijk

Ze zijn nu bij de buren
een veldslag huisraad
vliegt door ruiten
ik sta en kijk

Het huis vat vlam
en ook het huis ernaast
er liggen doden in de tuin
ik sta en kijk

Kinderkreten sterven weg
de overkant is een ruïne
uit een puinhoop steekt een hand

Ik keer mij af en
ga naar binnen
ik schrijf een giro uit


Lizzy Sara May (1818-1988)
uit: 'Binnenkort in dit theater', 1984.




Bol cirkel en geslacht


• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten