dinsdag 16 september 2014

Gaius Valerius Catullus -- Carmen LXXXV

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


* wikipedia
* digischool
* poets.org
* oudheid.nl






Deze week bij wijze van uitzondering vijf vertaalde gedichten. Ze zijn uitgekozen en (uit vijf talen) vertaald door Paul Claes.

Van alle gedichten die de jonge Romein Catullus schreef voor de getrouwde vrouw die hij Lesbia noemt, is het kortste het paradoxaalste en het prangendste.


Carmen LXXXV

Mijn haat is mijn liefde. Waarom?
Vraag je. Ik weet het niet,
Maar ik voel en dat is mijn dood.


Gaius Valerius Catullus (84-54 v.C.)
opgenomen in: Catullus, Verzen (1995)






• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten