donderdag 11 september 2014

Emma Crebolder -- twee gedichten

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


* website
* npe
* paar gedichten
* nieuw amsterdam







Het prefix ver stelt zich tevreden
met het leven. Alles mag straks
vergaan zolang er genoeg ver-heid
is gegeven. Sinds mijn foeliebout
zijn geheim prijsgaf als fluwelen
bout mag hij als typha latifolia
of rietsigaar de vaart omzomen.

En zal mijn tong nog eenmaal
puitepaddoelekes strelen, laat dan
ieder verder zijn kikkervisjes delen.


               ***

In populieren gaat de wind
jachtig tekeer, er is de blurb
van een meerkoet en soms het af
en aan golvend sportgejoel. Vannacht
keek ik naar de sterren en begon
de oude zee verderop te
spreken in vloeiende zinnen.

Ik wachtte aan de voet van
het duin tot de stem verzweeg
wat ik zelf wilde schrijven.


Emma Crebolder (1942)
uit: Verzoenen (2014)





• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten