dinsdag 8 juli 2014

C. Buddingh' -- I remember Clifford

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


* wikipedia
* paar gedichten
* dbnl
* citaten
* leest voor







I remember Clifford

                                                Aan Cornelis Bastiaan

natuurlijk, er is niets veranderd:
ik eet gewoon, slaap gewoon, er gaan zelfs weken
voorbij zonder dat je naam ook maar één keer
bij me opkomt; maar toch, soms, eensklaps,
midden op straat, hoor ik drie vier noten
van, zeg: delilah, of tenderly:
en heel even, misschien drie kwart seconde,
zweef ik weg in jouw transparante heelal

en zie daardoor een mooi meisje minder
dan ik gezien zou hebben
als jij niet was doodgegaan


C. Buddingh’ (1918-1985)
uit: Gedichten 1938-1970 (1971)







• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten