woensdag 11 juni 2014

Jules Deelder -- als ik de waterpijp hoor borr'len

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


* website
* wikipedia
* bloemlezinkje
* recensie







als ik de waterpijp hoor borr'len
en Gorkum rijst van ver
zo voel ik mij gelijk een koning
mijn kroon een koude ster
en als dan nog van hier of ginder
muziek mijn alziend oor bereikt
dan is het of klaroenen klinken
en Nero zacht de snaren strijkt
zo voel ik mij als God in Frankrijk
een vorst van eeuwen her
als ik de waterpijp hoor borr'len
en Gorkum rijst van ver


Jules Deelder (1944)
uit: Gloria satoria (1969)






• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

1 opmerking:

  1. http://premium-hookahs.nl/waterpijpen/farida-waterpijpen/farida-hookah-double-nahla.html Deze waterpijp heb ik staan (L) :)

    BeantwoordenVerwijderen