maandag 30 juni 2014

Jan Hanlo -- Waarover zal ik zingen

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


* dbnl
* wat gedichten
* wikipedia
* graf
* in carré








Waarover zal ik zingen

Waarover zal ik zingen
over regenjassen over het lover van geboomte
of zal ik van de liefde zingen

Waarover zal ik zingen over vliegmachines

blinkend aluminium in de zon en blauwe lucht

of zal ik zingen over de liefde

Over auto's over steden en historie

of zal ik zingen over de liefde

Over vele vreemde dingen
over de gewone

of zal ik zingen over de liefde

Over bloemen over water

 over mooie dingen of wat droevig is

of zal ik zingen over de liefde

Over tabak en vriendschap

over geur en wijn

over schepen zeilen meeuwen over ellende

over de ouderdom over de jeugd

of zal ik over de liefde zingen


Jan Hanlo (1912-1969))






• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten