dinsdag 27 mei 2014

Edwin Fagel -- geef je aan mij

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

* website
* npe










geef je aan mij

de duivel en ik liepen over de rijswijkseweg
er was niemand op straat
      we liepen naast elkaar
      hij keek me met zijn ogen
zijn aanminnige vochtige ogen
hij keek me aan en zei
      dat hij me een cadeau wilde geven
zijn haar bewoog in de wind en hij
haalde zijn hand door mijn haar
ik zal je
voltooien zei hij
(in de wereld zei hij)
      en hij trok een gezicht alsof hij
tijdens het kaarten de azen toonde
      ik voelde zijn adem
      door mijn lichaam gaan
      mijn hand bewoog als de hand
      van een ander
de hoogte van de wolkeloze lucht
was een diepte waar ik in viel
ik moest door al mijn huiden breken
om te kunnen schreeuwen


Edwin Fagel (1973)
uit: Nul (2014)







• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten