donderdag 10 april 2014

Hélène Gelèns -- ik weet ook wel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

* website
* wikipedia
* npe
* dbnl








ik weet ook wel

jaja ik heb het gelezen, hoe gelukkig ook
het went: gaandeweg huppel en glunder je minder
en minder tot je weer doelgericht doorstapt of ernstiger:
gaat schrijden, tot alles weer flets kleurt en gedempt klinkt
je de wereld verzwaard torst en je niet meer kunt juichen
of sneuer: je gaat schamen voor vroeger gejuich
ik las het maar daarom kunnen krullach en ik nog wel
...ik las ook dat sommige lieven blijven tortelen
op elk moment van de dag zich ineenstrengelen
ik weet ook wel dat het heel anders kan gaan, dat hij
zich bekwaamt in boventoonzang en genot afzweert, dat ik
alsnog astronaut word en naar mars zoef, dat wij
...heb je e.e. cummings niet gelezen, de functie van liefde
is juist de productie van het ongewisse, dus
waarom op de rem trappen en pantsers aanmaken
hoe kunnen we dan nog zomaar beginnen te kussen?


Hélène Gelèns (1967)
uit: applaus vanuit het donker (2014)









• Speel het gedichtenspel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten