zondag 23 maart 2014

Floor Buschenhenke -- technisch gezien heb ik nog verkering

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


* website
* ipoetry










technisch gezien heb ik nog verkering

ik was het wel van plan, vond je dom en irritant
maar je was stoer en je had een grote mond
en die dingen had ik nodig in die tijd

het beton rond mijn voeten was blauwer dan lucht
halverwege de trap van het buitenbad
waar ik bleef staan, omspoeld door kinderen,
om je te negeren
je zei mijn naam, uitbundig, veelvuldig,
en ik negeerde hardnekkig door

het tikken van mijn witte slippers
op de tredes toen ik verder mocht
witte hagelstenen op het blauw
hoor ik in elk zwembad en elk aanzoek terug


Floor Buschenhenke (1978)
uit: Het moeten eenhoorns zijn (2014)






= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten