zondag 16 februari 2014

Alfred Schaffer -- dag(droom) # 4.184

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

* wikipedia
* dbnl
* kb
* bb
* wat gedichten








dag(droom) # 4.184

Vandaag was ik de kwaadste niet
en alle talen van de wereld die ik sprak!
Hoe kort terug dat ik gedanst had
straalbezopen met een vrouw die natte dingen zei
dicht bij mijn oor. Zozo. Maar rond schemertijd
schoot ik opeens rechtop als een verwijt
mes in de hand, volkomen nuchter nu
alsof ik iemand in bescherming nam
en wraak zocht tegelijkertijd.
Kleine vogels raasden laag over mijn buurt
van baksteen, hout en zink en iets in mij gebood toe
maak het af
– waar kon ik heen
het was alsof ik op een eiland stond.
Een eiland is niets anders dan een handzaam jachtgebied
omringd door Delfts blauw water
als het tropisch is, met palmen en hotels
en achterop wat lijntjes voor adres en naam
en onderaan het is echt prachtig hier
de mensen zijn heel vriendelijk en zo gewoon
veel groetjes, liefs, tot binnenkort



Alfred Schaffer (1973)
uit: Mens Dier Ding (2014)





= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten