maandag 28 oktober 2013

Nachoem M. Wijnberg -- Regels

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


* wikipedia
* dbnl
* npe
* kb
* leest voor




Regels

Als dat tegen een regel is, is het er nog een waaraan ik mij niet kan
houden, of zo kort dat ik het mij later niet kan herinneren.
De regels zijn er toch alleen maar om mij te helpen herinneren wat
ik nodig heb om wat ik doe beter te doen.
Wat dat betreft is er geen verschil tussen de regels die ik in een boek
vind en de regels die ik ’s ochtends vroeg bedenk.
Ik weet dat omdat ik nu net een regel gemaakt heb niets zich nog
daaraan hoeft te houden.


Nachoem M. Wijnberg (1961)
uit: het leven van (2008)






Deze week vijf door Ester Naomi Perquin gekozen gedichten uit de door haar en Menno Hartman samengestelde Van Oorschot-poëziekalender.



= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten