woensdag 16 oktober 2013

Erik Jan Harmens -- vandaag had ik trek in kantonees

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

* website
* wikipedia
* kb
* dbnl
* npe
* youtube





vandaag had ik trek in kantonees
maar ik wilde niet bestellen door een nummertje te roepen

ik wilde de volledige naam van het gerecht uitspreken
en van de jaknikker die mijn bestelling opnam horen wat ik
    mogelijk nog aan mijn uitspraak zou kunnen verbeteren

intussen vormde zich een rij
natuurlijk maakten de mensen zich zorgen

makkelijk praten achteraf maar misschien had ik gewoon
    weg moeten gaan
al weet je nooit wie ik dan was tegengekomen en hoe ik daar
    dan weer op zou hebben gereageerd


Erik Jan Harmens (1970)
uit: Open mond (2013)





= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten