vrijdag 27 september 2013

Jan van Nijlen -- Bezoek aan Achterbosch

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

* dbnl
* wikipedia
* bio/biblio
* leestafel







Bezoek aan Achterbosch (VIII)


En thuisgekomen in de zwoele stad,
Gelukkig weer, en toch weer ontevreden,
Vraag ik mij af waarom alleen 't verleden
Mij, altijd weer, 't eenig geluk geeft dat

Voorgoed beklijft, waarom 't geluk van heden
Mij minder boeit dan 't geen ik eens bezat:
't Is of men stijgt langs een steeds steiler pad,
En alles wat men liefheeft ligt beneden.

Hier, in mijn kamer, lang na middernacht,
De ramen open op den sterrennacht,
Kan ik weer luistren naar mijzelf en stil

Gelukkig zijn gedurende een paar uren.
Dat is wat overblijft van de oude vuren,
En van de jeugd en van de maand April.


Jan van Nijlen (1884-1965)
uit: Bezoek aan Achterbosch I-VIII







= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://lists.freeteam.nl/mailman/listinfo/coster-l

Geen opmerkingen:

Een reactie posten