maandag 9 september 2013

H.J. van Tienhoven -- Bosduiven

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


* neomagus
* gedichten langs de geul
* boekgrrls








Bosduiven

De duiven van mijn nooddruft koeren hout
bijeen tot bosbestand: eenvoud van bomen
leent zich in laan na laan tot onderkomen
voor mijn enige persoon enkelvoud.

En dit alleen omdat ik van je houd:
mijn vleugelpaar schuldig en ongeschonden
vliegt binnen wat de dood niet heeft ontbonden,
een wiekslag die het voorjaar openvouwt.

Een kerkhoflaan loopt uit op heilig woud;
waar ik ook luister kom je me ter ore,
nu ik duiven hijgend fluisteren hoor en
verborgen bidden in het onderhout.


H.J. van Tienhoven (1923-1990)
uit: Neomagisch (1965)






= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten