donderdag 25 juli 2013

Hein Boeken -- Nu ben ’k zo verliefd op uw twee zwarte oogjes

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


* wat gedichten
* dbnl
* wikipedia
* historici.nl






Nu ben ’k zo verliefd op uw twee zwarte oogjes,
Zwart danseresje van ’t circus Carré.
Kijkend zo aardig van onder twee boogjes,
Zwart Japanse streepjes bove’ alle twee.

Wat zou je doen wel als ik met je vreê?
En wat zoude ik doen, meisjen? o, al loog je ’s
’k Zou je geloven, als ik bij je lee,
Drinkend uwe min in zó zoeten toogjes.

Maar ik zou niet zoet zijn, ik zou je ranselen,
Ik zou je slaan op je schoudertjes wit
Ik zou je pakken in je witte lenden.

Maar toch al wist ’k, je wou je min verkwanselen,
Ik zou je toch niet weg van mij zenden,
Zwart danseresje, dat niet bij mij zit.


Hein Boeken (1861-1933)




Hein Boeken was erg typisch die ging een toast houden en zei 2 woorden en bleef toen 5 minuten recht overeind staan zwijgen hij was te verlegen en te veel in de war om iets te zeggen, iedereen schudde van 't lachen maar dat kon hem niet schelen.
- Jaap Koenen

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten