dinsdag 25 juni 2013

Leo Ross -- Kleine ballade

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


* website









Kleine ballade

Ik liep met zon als een vurige kool
op m’n hoofd, de terrassen overhoophalend
maar ik kon je niet vinden

het regende van ’s ochtends tot ’s avonds
ik scheurde alle gordijnen van de regen
maar ik kon je niet vinden

in de nacht, donkerder dan een zonnebril
keerde ik kroegen om als een broekzak
maar ik kon je niet vinden

ik zette mij op het grasveld van mijn ziel
onder de treurwilgen van mijn hart
maar ik kon je niet vinden


Leo Ross (1934)








= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten