zondag 7 april 2013

Florence Tonk -- Glazig ogend

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

* website
* na-bio









Glazig ogend

Er moet iets nieuws komen
en het moet net zo zwart en hoekig
of zacht en rond en zoet zijn
als het beste van wat al is geweest

waar haal ik het vandaan
hoe dreg ik het op
zeg me hoe ik moet zitten
lang stil, ondersteboven
of moet ik gaan liggen, lopen
hangen, staan

schud ik het uit de mat
de kat of zit het genesteld
in het roze vlees van rabarberstelen
glazig ogend en rauw
op de hemel van je mond

(je kont leek vandaag klein
in je broek, daar kan ik niets mee)

er moet iets nieuws komen.


Florence Tonk (1970)
uit: Rijgen (2013)





= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten