donderdag 17 januari 2013

Menno Wigman -- Een sneeuw

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =



* wikipedia
* kb
* npe
* wat gedichten





Een sneeuw

                                          voor Friso

De kale middag hapert tussen hoop en vrees.
De ziekenzaal staat stijf van onbenutte tijd.
Ook zonder mij wordt het straks kwart voor vijf.

Ik lig hier als een schip te midden van het ijs,
een kreupele Titanic van afvallig staal
die elke dag opnieuw de ochtend haalt.

Een sneeuw, een vaag besef van sneeuw, de zon, een kim,
ik zit vol bloed en duizeling, ik jaag en schuif
de langspeelfilm van een lawine in.

Middag. Ook zonder mij wordt het straks kwart voor vijf.
Waar is de kapitein? Wie zegt me wat ik denk?
Ik lig hier als een schip te midden van het ijs

en geef de moeder aan mijn bed niets prijs.



Menno Wigman (1966)





= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten