dinsdag 24 juli 2012

Lammert Voos -- Ondergrond

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =



* voos fruit - weblog
* leest voor - youtube
* recensie






Ondergrond

Zwart onder nagels bloeit karig
schimmelwit. De bloem is een verzameling
kleurige blaadjes, de ziel wortelt aards, kiert
en kruipt, doet tegels lichten, verstikt

slangenkruid. Sta ik vastgeklonken waar
mijn nageboorte begraven is, ruikt de modder
ranzig en dof. Slingert akkerwinde zich
rond mijn benen omhoog naar mijn

geslacht. Door mijn gepoetste bril kijk ik om
me heen, en denk. Horizon is maar een woord voor
eindigheid. Begraaf mij hier, in wat ik herken,
het land dat mij geen angst

aanjaagt. Laat dan een nachtlampje
branden boven mijn steen, wil ik gezien zijn
in het duister, ben ik angstig kind
gebleven.


Lammert Voos (1962)






= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten