donderdag 21 juni 2012

Wouter Godijn -- Alles

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =



* dbnl
* kb
* wikipedia
* leest voor
* Hoe HH de wereld redde





Alles

Perspectief is alles. Zie mij razen
over de stad. Nou ja – noem je dat stad? Dat?
Mijn grijze opgeblazen kop. Ik flikker pannen
de daken af. Lekker, laat het regenen
uit mijn gat. En dan?

Hier heet ik wei. Rijm op mezelf als een slang:
staart in bek. Ook fijn
voor een tijdje. Geluk komt uit mijn keel,
naderhand gevolgd door een of andere halfverteerde inktvis. Maar nu nog niet.
Ik tel de koeien op mijn borst: eentweedrieveel!

Daarna word ik heel groot en tegelijk heel klein
met witte roze wanden en daar lig ik dan zelf tussenin.
Adem in: ik zwel als een verontwaardigde del.
Uit: in elkaar. Ademloos falen. Een ingestorte snotterbel.

Ten slotte: net. Ik vang mezelf. Om me achteloos te eten
wil ik een rokerige, domme mond. Overvolle lippen,
dik besmeerd met koraalrood, glanzend vet,
sluiten mij onverschillig af.


Wouter Godijn
uit: Hoe HH de wereld redde (2012)






= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://high5.nl/minimalist/?l=laurensjzcoster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten