donderdag 15 december 2011

Geerten Gossaert -- Filius non generatur

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =




* website
* wikipedia
* dbnl






Filius non generatur

Soms aan het strand der zee, verloren
In gepeinzen was in de stilte sereen
Van de nachtlijke uren en het bruisen der branding
Naast mijn schrede uw schree

En uw handje in mijn hand, en uw hoofdje aan mijn schouder
En, in ’t gezang van de wind monotoon,
Uw zilveren stemmetje, vleiend ‘Vader?’ –
En ik antwoordde sidderend ‘Zoon!’

Maar als d’uren verzonken en de sterren verblonken,
Stierf de klank van de stem en de schreden heen …
En ik vond mij aan ’t strand van de eeuwige zee
In nacht en in nevel, alleen.


Geerten Gossaert (1884-1958)






* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://lists.freeteam.nl/mailman/listinfo/coster-l

Geen opmerkingen:

Een reactie posten