vrijdag 23 september 2011

Ester Naomi Perquin -- Ik kan dit verhaal maar één keer vertellen

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

* foto: Iris Vetter




* wikipedia
* vpro







Ik kan dit verhaal maar één keer vertellen. De tweede keer dat ik het vertel
klinkt het ingestudeerd en ze houden hier niet zo van verhalen
die klinken alsof je er lang over hebt nagedacht, ze willen
plompverloren en rauw van de tong, als iets
dat ter plekke onder hun ogen gebeurt.

Ik kan dit verhaal maar één keer vertellen en dat valt me ongemakkelijker
dan ik van te voren zou hebben ingeschat. Het blijkt dat schuldgevoel
wel degelijk bestaat - wie had dat nu gedacht - maar ook
zou ik kunnen zeggen: het is bescheidenheid.

Ik kan dit verhaal maar één keer vertellen en ik vertel het daarom precies
zoals het verliep in de werkelijkheid, dat wil zeggen inclusief
hoe bepaalde personen er helemaal geen weet van hadden.

Ik kan dit verhaal maar één keer vertellen, ik vertel het daarom
liever in één keer goed. Ik vertel het daarom aan u.

Dit is het verhaal. Het verhaal begint nu.



Ester Naomi Perquin (1980)





= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://lists.freeteam.nl/mailman/listinfo/coster-l

Geen opmerkingen:

Een reactie posten