maandag 18 juli 2011

Leo Vroman -- Dag Holland

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


* wikipedia
* dbnl
* vpro
* Daar






Dag Holland

Je knotwilgen en je lissen
reiken nog naar mij toe,
maar nu ben ik te moe
om ze nog erg te missen.

De Hollanders die hier komen
doen mij wat meer verlangen
dan al die bloemen en bomen
van wie wij geen woord ontvangen.

Ik hoor geen geruis in het riet
en zie geen wuivende paarden
maar klei in de uiterwaarden
en hoor zelfs het water niet,

maar wil nog dolgraag dromen
van die doodstille waterkant
en dat ongemaaide gras

in de zomers van dat lome
poldergroene land
zoals ik dacht dat het was.


Leo Vroman (1915)
uit: Daar (2011)






= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://lists.freeteam.nl/mailman/listinfo/coster-l

Geen opmerkingen:

Een reactie posten