maandag 11 april 2011

Ellen Deckwitz -- Het wordt maar niet tam, hoezeer ik het ook straf

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =




* wikipedia
* video
* De steen vreest mij







Het wordt maar niet tam, hoezeer ik het ook straf
omdat het hongert, vastloopt, lekt. Draait en zeurt
‘eten, eten’, het beschaamt me. Zodra het iets aanraakt,
kleeft de geest er meteen aan vast.

Het sputtert tegen wanneer ik erop stamp als het daglicht
er krasjes in maakt. Lijf,

als het nou eens goed luisterde
maar het laat zich in steegjes zetten
tegen de muur, het leidt maar

af van mijn gedachten.



Ellen Deckwitz (1982)
uit: De steen vreest mij (2011)








* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://lists.freeteam.nl/mailman/listinfo/coster-l

Geen opmerkingen:

Een reactie posten