dinsdag 1 maart 2011

Chr. J. van Geel -- 3 gedichten

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =



* dbnl
* wikipedia
* biografietje
* muurgedicht








De lege plek

Hier waar de bomen stonden put
de wind zich uit als zocht hij naar
hun orde,

hij weet van vloek en ongemak
geen raad, keert op zijn vleugels om
de sterren,

die trekken over hem van kim
tot kim, het dichte zenith door,
hun net.



Voorspellend dromen

Ik droomde dat mijn moeder mij opbelde
die middag belde mijn moeder mij op.



De armen van het sluisje

Met mist begon de dag,
in mist heb ik gelopen
waar geen de ander zag,
mist die door nacht verdicht
door nacht werd weggenomen.



Chr. J. van Geel (1917-1974)





= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://lists.freeteam.nl/mailman/listinfo/coster-l

Geen opmerkingen:

Een reactie posten