zondag 27 februari 2011

Patty Scholten -- Onder moeders vleugel

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

* weblog
* kb
* wikipedia
* bloemlezinkje

* De ziel is een pannenkoek







Onder moeders vleugel

Mijn favoriete schuilhut op drie palen,
zwartglanzend in hun smal maar hecht verband.
De golven spoelden vaak aan tot de rand
en om me heen, mazurka’s of koralen.

Ik keek naar mamma’s voeten, de pedalen
die rezen, daalden, eb en vloed op ’t strand.
Soms klonk een vloek van haar als dissonant,
weerspannig ging een loopje aan het dwalen.

Mijn schuilhut is gesloopt, mijn moeder dood.
Voor onder vleugels zitten ben ’k te groot.
Een pianist zag logische verbanden:

“Ă“nder een vleugel klinkt muziek het best.”
Wat me nog aan herinneringen rest:
hoor ik muziek, zie ik mijn moeders handen.


Patty Scholten (1946)
uit: De ziel is een pannenkoek (2011)





= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://lists.freeteam.nl/mailman/listinfo/coster-l

Geen opmerkingen:

Een reactie posten