maandag 11 oktober 2010

Pieter Boskma -- Ik herkende Yvonne, Selma en Wiepie ...

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


* kb
* wiki
* Doodsbloei






= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =




Ik herkende Yvonne, Selma en Wiepie,
Isabelle, Liesbeth, Lisette, Jacqueline,
Saskia, Tara, Eliane en Suzanna,
Fleur, Viviane, en ach: Karianne.

Ook zag ik hen wier naam mij ontschoot
of die er inmiddels minder toe deden.
Sommigen had ik gekust en bezeten,
anderen slechts uit de verte verafgood.

Maar waar was jij, die met kop en schouders
boven die verliefdheden had uitgestoken?
De gezichten verdwenen toen ik dat dacht

en jouw lach verscheen op alle wanden,
kwam daarvan los en recht op mij af
terwijl het vuur in de haard weer ontvlamde.


Pieter Boskma (1956)
uit: Doodsbloei (2010)




* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://lists.freeteam.nl/mailman/listinfo/coster-l

Geen opmerkingen:

Een reactie posten