vrijdag 17 september 2010

Delphine Lecompte -- Vloek van een niet volstrekt goddeloze

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =



* meander
* contrabas






= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =




Vloek van een niet volstrekt goddeloze

Verdorie, knappe makelaar
Je verstrooit mij
Ik moet over je fantaseren
Waarom slaap je als een paard
Onvredig staand?
Waarom eet je als een veldmuis
Gulzig geniepig?
Waarom drink je als een dementerende imker
Per ongeluk bijen?

Ik denk dat je drie vrouwen bezit
De jongste woont in het gekkenhuis
Ik weet niet of ze telt
Ze is altijd gefixeerd
Ze vraagt altijd om zeevruchten
Ze eet enkel de zeepaardjes
Je vraagt nooit of ze los mag
Aan de besnorde matrones vraag je zo weinig mogelijk.

Ik denk niet dat je innig van je moeder houdt
Ze is te besluiteloos geweest
Zeg maar vulgair en drankzuchtig
Nu ben je weg
In mijn hoofd rij je naar een evenwichtige zuster
Je rijdt een dode kat platter
Op de achterbank ligt een halflege pot honing
Maar je bent geen pessimist.


Delphine Lecompte (1978)
uit: Verzonnen prooi (2010)





* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://lists.freeteam.nl/mailman/listinfo/coster-l

Geen opmerkingen:

Een reactie posten