dinsdag 7 september 2010

Daan Doesborgh -- Afscheidsgedichten

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =




* Daan Doesborgh
* De Venus Suikerspin




= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =





Afscheidsgedichten


We zijn een beetje uitgepraat,
Ik en ik.
Misschien moesten we elkaar
Maar een tijdje niet meer zien.

De nachten zijn het ergst.

De dingen die ik toen ik me leerde kennen
Zo speciaal aan me vond zijn door de jaren heen
Die kleine dingetjes geworden
Waar ik me zo aan erger.

De nachten zijn het ergst.

Ik heb altijd het gevoel dat ik
Gewoon niet luister als ik praat.
Ik denk ook altijd alleen aan mezelf
En nooit eens een keertje aan mij.


Daan Doesborgh (1988)
uit: De Venus Suikerspin (2010)





* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.
Aan- en afmelden: http://lists.freeteam.nl/mailman/listinfo/coster-l

Geen opmerkingen:

Een reactie posten