vrijdag 20 augustus 2010

Adriaan Jaeggi -- Wolfgang en ik

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


Adriaan Jaeggi
* wikipedia * vpro

Mozart op kantoor



= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

Wolfgang en ik

Ik hoor dat Mozart
is teruggekeerd op aarde
en ik mag hem rondleiden
Hij schrikt van de auto's

Op straat loopt hij
met zijn handen op zijn oren
We gaan een café in
Ik zeg daar is het stiller

We hebben geen geluk
De jukebox gilt en de mensen
Mozart kijkt om zich heen
Waar zit dat orkest

In die kast, wijs ik
en leg hem in tien woorden
het principe van de cd
en de laserstraal uit

Er komt een meisje naar ons toe
Wie is je vriend, vraagt ze
Wolfgang, dit is
hoe heet je eigenlijk

Een paar uur later bij haar thuis
sta ik dorstig op van het bed
In de keuken staat Mozart
het licht aan en uit te knippen



Adriaan Jaeggi (1963-2008)
uit: Sorry dat ik het paard en de hond heb doodgeschoten (2002)






* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Abonnees van Laurens Jz. Coster ontvangen iedere dag een gedicht per mail.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten